حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع) تأکید باقری بر نقش مهم کریدور شمال–جنوب در تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است
سرخط خبرها

کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین

  • کد خبر: ۲۲۵۴۰۵
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین
کمیسر کل آنروا گفت، مجموع کمک‌های مسدود شده توسط کشور‌های کمک‌کننده به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حال حاضر ۲۶۷ میلیون دلار است.

به گزارش شهرآرانیوز، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا هفته گذشته اعلام کرده بود در مجموع ۴۵۰ میلیون دلار کمک به حالت تعلیق درآمده است.

به نقل از لوریان لوژور، وی در ژنو اعلام کرد به لطف بازگشت برخی از کمک‌کنندگان، کمک کشور‌های جدید و موفقیت جمع‌آوری کمک‌های خصوصی، «امروز در وضعیت بهتری نسبت به سه ماه پیش هستیم.»

آنروا که تقریباً همه کمک‌ها به غزه را هماهنگ می‌کند، از زمانی که رژیم صهیونیستی ۱۳ هزار کارمند این آژانس در غزه را به مشارکت در عملیات حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر متهم کرد، دچار بحران شد.

این امر باعث شده است که چندین کشور کمک‌کننده، از جمله ایالات متحده، تمام کمک‌های مالی به آژانس را به حالت تعلیق درآورند و توانایی آن را برای فعالیت در منطقه محاصره شده تهدید کنند، درحالی‌که سازمان ملل درباره قحطی قریب‌الوقوع هشدار داده است.

لازارینی افزود چندین کشور تصمیم گرفته‌اند کمک‌های خود را از سر بگیرند، اما نه همه که نشان می‌دهد «۲۶۷ میلیون دلار» همچنان بلوکه شده است که بیشتر آن به تعلیق کمک‌های آمریکا بستگی دارد.

وی توضیح داد آمریکا به‌صراحت اعلام کرده است که به دلیل ممنوعیت کنگره تا مارس ۲۰۲۵ تعلیق کمک‌ها را حفظ خواهد کرد درحالی‌که بریتانیا و اتریش هنوز تصمیمی نگرفته‌اند. تصمیم سوئیس به‌زودی اعلام خواهد شد.

رئیس آنروا اظهار کرد کشور‌های جدید، از جمله الجزایر و عراق، تمایل خود را برای کمک به این آژانس ابراز کرده‌اند و همچنین بیش از ۱۱۵ میلیون دلار در شش ماه از طریق کمک‌کنندگان خصوصی جمع‌آوری‌شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->